Romantiken försvann med jämnlikheten.

Jämnlikheten är hur bra som helst med de flesta saker men en sak som nog vi flesta kan intyga är att romantiken försvann med jämlikheten. Hur ofta bjuder en man ut en kvinna på dejt egentligen? utan det blir att man träffas hemma och kollar på film/tv. Visst det kan vara hur mysigt som helst, men hur mycket spänning är det i det egentligen? Det är ju självklart att man gör så när man är inne i ett förhållande men inte när man "dejtar". När jag hör ordet deting så tänkter jag på när man går ut och äter middag eller rent av bara hittar på någonting mysigt tillsammans, men så är det inte (för det mesta) idag tyvärr. I filmer och förr är det ju så att männen uppvaktar kvinnorna och det är ju det som är der romantiska i det hela och det vill vi väl inte ska försvinna, men det gör det ju tektiskt sätt med jämnlikheten. Självklart tycker jag att alla människor ska vara lika inför lagen och ha samma rättigheter oavsett etnicitet, tro, utseende, sexuell läggning, status, åsikt, funtionsnedsättning och kön. Men vi måste också acceptera att män är män och kvinnor är kvinnor, vi ser olika ut och vi är kapabla till olika saker, vi är olika helt enkelt och ta inte det i från oss!

Vi har allt för lite romantik i vår vardag eller vad säger ni?



När vi väl pratar om romantik så kan jag bara till lägga att jag älskar min Henrik tusen gånger runt månen och tillbaka igen ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0